علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم ملی ایران، بعد از تساوی تیم مقابل بلژیک درباره واکنش بازیکنان به هو کردن سرود ملی صحبت کرد. توی دو بازی که ایران توی ورزشگاه لسآنجلس داشت، سرود ملی بازخورد متفاوتی از سمت تماشاگرها گرفت. بازی اول با نیوزیلند، جمعیتی که هم تشویق میکردند و هم هو میکردند، قبل از اینکه واکنشها آخر سرود کمتر بشه.
ولی بازی با بلژیک، اوضاع فرق داشت. هو کردنها شدیدتر شد و صدای سوت از جای جای ورزشگاه میاومد و تا آخر سرود ادامه پیدا کرد. آخرش هم با تساوی بدون گل تموم شد.
جهانبخش توی کنفرانس خبری گفت تیم جدا از هر واکنشی که تماشاگرها نشون بدن، فقط تمرکزش روی بازیه. تاکید کرد که بازیکنها برای همه ایرانیها بازی میکنند؛ فرقی نمیکنه داخل یا خارج از کشور باشن یا عقاید و سلیقههاشون چی باشه.
همچنین بخوانید: درخشش بیرانوند برابر بلژیک.. امید ایران به صعود تاریخی زنده ماند

واکنش جهانبخش
به این هم اشاره کرد که چیز مهم برای تیم، اجرای بازی قوی و جنگندگی روی زمینه تا دل هوادارها رو شاد کنن. گفت باید به همه نظرها احترام گذاشت و بهترین کار توی همچین فضایی اینه که فشارها رو با تمرکز روی فوتبال مدیریت کنیم.
کاپیتان تیم توضیح داد که تکتک بازیکنان میدونن بازی بعدی مقابل مصر توی آخرین دور گروهی چقدر سرنوشتسازه و سرنوشتشون برای صعود کاملاً وابسته به همون بازیه. گفت که هیچ مسابقهای رو دستکم نمیگیرن و هر کدوم رو جدا جدا بازی میکنن.
در نهایت، جهانبخش تأکید کرد فضای تیم با وجود همه سختیها هنوز مثبته و هدفشون اینه که نتیجه خوبی بگیرن و راهشون رو توی رقابتها ادامه بدن. گفت همین حمایت هوادارها، با همه تفاوتهاشون، باعث میشه بازیکنان انگیزه بیشتری پیدا کنند.